Velkommen til Odal Fotballklubb
Odal FK ønsker å være en støtte- og lagspiller i nærmiljøet for å skape trygge og gode oppvekstsvilkår i Sør-Odal kommune og omegn. Vi skal jobbe målrettet med verdier og positive holdninger. I bunnen for OFK sine verdier og arbeid ligger NFFs visjon; FOTBALL FOR ALLE – glede, drømmer og fellesskap.
Fair Play:
Odal FK skal være en inkluderende klubb som jobber etter Fair Play prinsippene. Fair Play handler om hvordan vi oppfører oss mot hverandre, både på og utenfor banen, og omfatter både spillere, trenere, lagledere, foreldre og andre som representerer klubben.
Kontaktpersoner Odal FK:
Daglig leder: Christian Røer, Tlf. 476 16 716, e-post: christian@odalfk.no
Sportslig leder: Andreas Holter, Tlf. 924 10 542, e-post: andreas@odalfk.no
Leder yngres: Kamilla Eriksen, Tlf. 926 78 471, e-post: fotball@odalfk.no
Informasjonskanaler:
All informasjon ut til foreldre foregår på Spond. Dette er en dedikert tjeneste (mobilapplikasjon) kun for å formidle info om treninger/kamper/cuper/arrangement mellom trenere/lag og foresatte.
På sikt vil Slack bli tatt i bruk som kommunikasjonsplattform. Dette vil være en plattform som skal forenkle kommunikasjonen mellom trenere/lagledere og administrasjonen. Nærmere informasjon om dette kommer da plattformen er oppe.
Følg også Odal FK på Facebook, og tips alle om å følge denne siden.
Andre nyttige nettsider/apper:
Her finner du alt av informasjon fra Norges Fotballforbund, f.eks. regler for 3-er fotball, informasjon om trenerroller, foreldrevettregler, Fair Play, kampoppsett og kontaktinformasjon til motstanderlagene.
Min Fotball:
Denne appen er et must for alle som er interessert i norsk fotball. Her finner du kamper, tabeller og resultater for alle nivåer. MinFotball er Norges Fotballforbunds app for alle som følger norsk fotball. Appen gir deg en komplett oversikt. Her finner du alle norske klubber, med alle lag inkludert. Følg dine favorittlag i barne- og ungdomsseriene i tillegg til voksen- og toppfotballen. Du får også opp kart til banene der kampene spilles.
Roller rundt laget
Odal FK er en dugnadsklubb, det vil si at det er frivillige foreldre som tar på seg roller som trenere, lagledere, kasserere og andre tillitsverv i klubben. Odal FK har en forventning om at alle foreldre stiller opp med det man har mulighet og kapasitet til.
I Klubbhåndboka ( Se: link til undersiden for «dokumenter») finner du utfyllende beskrivelser av de ulike rollene man kan ha rundt et lag. Dette er de vanligste rollene: Hovedtrener + trenere/assistenter, Lagleder(e), Foreldrekontakter, Dugnadsansvarlig, Kasserer.
DENNE ER IKKE TILGJENGELIG PT., MEN VIL BLI LAGT UT SÅ FORT DEN ER PÅ PLASS.
Klubben er behjelpelig med alt man måtte lure på, herunder blant annet organisering av trenerkurs. Dette er noe vi sterkt anbefaler at klubbens trenere deltar på, da det forbedrer hverdagen for våre spillere.
Treninger:
Klubben setter opp tidspunkter og baner for trening. Treningene vil foregå på Sandermoen, SIAP og Ullern Idrettsplass.
Kamper:
Klubben setter opp tidspunkter og baner for kamper. Kampene vil foregå på Sandermoen, SIAP og Ullern Idrettsplass.
Cuper:
Ønsker man å delta på cuper i nærmiljøet, må påmelding og utgifter til dette ordnes av laget selv. Aktuelle cuper kan være Matrand-cup, Grueturneringen og KIL-cup.
Utstyr:
Odal FK har en utstyrsavtale med Adidas og Skarnes Sport.
Odal FK stiller med:
- Utstyrsbag
- Kjegler
- Vester
- Baller
- Drakter til laget (lån)
- Småmål for spill på trening
Spillerne MÅ ha leggskinn. Vannflaske er også lurt å huske på, og er noe alle klubbens spillere får utdelt da kampsesongen er i gang.
Dugnad:
For å holde nivået på kontingenter og avgifter på et rimeligst mulig nivå, vil en del av klubbens inntekter basere seg på at det gjennomføres dugnader. Det vil blant annet være to store salgsdugnader for alle klubbens spillere per år, en gjennom vårsesongen og en gjennom høstsesongen. I tillegg til at dugnadene gir gode inntekter for klubben, er dette en fin måte å bli kjent med andre medlemmer eller foresatte og gir økt tilhørighet og eierskap til klubb, drift og anlegg.
Kontingent:
Det vil hvert år bli sendt ut faktura på medlemskontingent og aktivitetsgebyr fra vårt medlemsregister (Spond Club). Det vil være mulig å dele aktivitetsgebyret i to, slik at man betaler halvparten før vårsesongen og halvparten før høstsesongen.